BLOG

CAPRIOLO TREKKING ROADSTER TÚRA TESZT 1. rész | Biatorbágy, Csepel-sziget , Őrmező

2022.07.08 09:07
CAPRIOLO TREKKING ROADSTER TÚRA TESZT 1. rész | Biatorbágy, Csepel-sziget , Őrmező

Szerencsére Budapesten és környékén elég változatos bringaúthálózat van ahhoz, hogy egy, a megszokottól eltérő útvonalat járjunk be, amelynek az apropóját a járművünk adta. A Capriolo Trekking Roadster egy aluvázas, tárcsafékes mindenes (részletes leírás itt). Bár a bringát elsősorban aszfaltra tervezték, kipróbálunk vele mindenféle minőségű utat, és legalább 150 km-en keresztül teszteljük minden funkcióját és alkatrészét.

 

A cikket a Flowcycle csapata készítette. A cikk az alábbi oldalon is megtalálható: kattints ide

Távolság: 77,4 km

Emelkedés: 570m

Nehézség: Az érd- ófalui emelkedő miatt nehéz, egyébként könnyű

Bringa: bármilyen

 

A Capriolo Roadstert a biatorbágyi Belo Bike-tól hozzuk el. Az üzlet közvetlenül a Budapest - Balaton kerékpárút mellett helyezkedik el. Innen indulva már eljutottunk Etyeken át Tarjánig, de most Budapest felé indulunk a szuper minőségű úton egészen Törökbálintig. Itt a kerékpárosokat az alacsony forgalmú utcákra terelik. Nem nyílegyenes az út, de a felfestések és a táblák remekül eligazítanak. Törökbálintot elhagyva át kell kelnünk egy lámpás kereszteződésen, a Raktárvárosi úton. Ha egyenesen folytatnánk az utunkat, akkor Budaörsön keresztül Gazdagrétig tekerhetnénk, de jobbra kanyarodva Budapest felé kell indulnunk így eljutunk Kamaraerdőig. A Kolozsvári utcát keresztezi a Kamaraerdei út. Érzés alapján balra kellene fordulnunk, de jobbra kanyarodva néhány méter múlva balra a Susulyka utcában találjuk magunkat. Ez az út vezet el a Kamaraerdei ifjúsági park mellett. Itt a bátrabbak akár találhatnak maguknak jó kis montis csapásokat is a domboldalban. A Susulyka utcáról a Fülőke utca után balra kanyarodva át kell kelnünk a villamos síneken és a Hosszúréti patak (vagy inkább nádas) felett átívelő fahídon túl már a Kánai úton tekerhetünk a Sport 11-ig. Persze, jó lett volna itt megállni a strandon, de az nem teszteli a bringát, így tekertünk tovább a Balatoni út kereszteződéséig. Ott átkelve a lámpás kereszteződésen, a Kapolcs úton visz tovább az utunk Péterhegy és Rózsavölgy csendes utcáin. A Kővirágsorról a vasúti aluljárón keresztül már Budafokon találjuk magunkat, és innen nyílegyenesen tekerve meg sem állunk a Dunáig.

A Duna mentén egy ideig az Eurovelo 6-os úton ereszkedhetünk dél felé, útközben számos, a bringások igényeihez is igazodó vendéglátóhelyet érintünk. A színvonalasan kialakított Dunafok pihenőhely a Kopaszi gát (amiről bővebben ebben a túraleírásban olvashatsz), „kistestvére”, igaz, hogy pár száz méterre innen apokaliptikus környezetben is bringázhatunk ipari romok között. Innen egyébként egy jó ideig nem lesz út menti frissítési, étkezési lehetőség.

Nagytéténybe átérve figyelni kell a táblákat és a felfestést, és még így sem biztos, hogy megtalálod az egyes térképek által jelölt EV6-ot. Mindenesetre a Nagytétényi út mellett a kastélyig gond nélkül el tudsz jutni. Sajnos, a kastély egyelőre be van zárva. Az viszont még inkább sajnálatos, hogy a logikus bringaútnak nyoma sincs, pedig adná a megoldást a Duna töltése. Néhány térképes szoftver jelöl egy földutat, de ez inkább sitt lerakó és egy hatalmas kapuval le is van zárva. (Abból a szempontból nem gond, hogy ezen a kifejezetten barátságtalan terepen is kipróbálhattuk a Capriolo Roadster gumijait amik remekül vizsgáztak.)

Szóval, vissza a Nagytétényi útra, Érd határában a körforgalom után átbújunk az M6-os kivezető szakasz alatt és fel tudunk menni a töltésre. Ez az elején egy gyalogösvény, utána aszfalton tudsz tekerni. Érthetetlen, hogy miért nem használjuk ki ezt a területet jobban és miért nem segítjük a bringásokat abban, hogy biztonságosan eljussanak idáig a Nagytétényi kastélytól. A töltéstől több lejárón is meg lehet közelíteni a Dunát, ha valaki pihenni szeretne egy kicsit, illetve rálátunk az érdi minaret tornyára is. Továbbhaladva beérünk Érd Ófaluba, ahol a helyi forrásból tölthetünk is a kulacsunkba egy kis enyhén kénes vizet és nekivághatunk a pincesori mászásnak, amit garantáltan kibír mindenki röhögés nélkül. Az ófalui pincesor méretben nem közelíti meg, de hangulatában olyan, mint Szépasszonyvölgy. Szépen felújított vagy épp felújítás alatt lévő régi pincék invitálnak borkóstolásra.

Innen a fennsíkon robogunk tovább a murvás úton egészen Százhalombatta Óvárosig. Az útról letérve lehet gyönyörködni a dunai kilátásban. Százhalombattán pedig el kell érnünk a Szent László utcát, ahonnan a komp átvisz Tökölre.

A Csepel – szigeten Budapest felé több utat is választhatunk, mi a Keleti partot célozzuk meg, hogy a hangulatos kikötők és strandok mellet elhaladva megtaláljuk az EV-6 ide kitáblázott szakaszait. Ezen az úton északnak tartva hamar elérjük az M0-ás hidat, ahova egyébként felvisz a bringaút, de nem kell ide felmászni, hanem tovább tekerni Csepelen. Elérjük a Hollandi utcát, majd mellékutcákban Csepel északi részén felhajtunk a bringaútra és a Lágymányosi hídon keresztül elérjük úti célunkat: Őrmezőt (ahonnan más túráink is indultak pl, vagy Nagykovácsiig). Innen egyébként be is tudtuk volna zárni a kört Budaörs- Törökbálint-Biatorbágy útvonalon.

Ez a túra akár egyben, akár részeire bontva is jó program lehet, hiszen a pincesori emelkedőn kívül nincs is észrevehető szintemelkedés. Gyermekekkel a nagytétényi párszáz méteres forgalmas útszakasz kivételével ajánlott és nagyjából bármilyen bringával el lehet indulni.

78 km után a Capriolo Roadster Trekkingről nagyon jó tapasztalataink vannak. Egyedül a kormány rögzítést kellett egy kicsit után húzni, ami természetes. A 3x7 Shimano váltó egyrészt és nem meglepően jól működik, másrészt pont kell a 3 tárcsa elöl ahhoz, hogy laposon gyorsan, emelkedőn biztosan tudj haladni. Mivel Csepelen rommá áztunk, ki tudtuk próbálni a tárcsaféket nedvesen is, és a várakozásoknak megfelelően jól működött. Max súlyhatáron (100kg) változatos terepen defekt nélkül megúsztuk és ki kell emelnünk a Monte Grappa ülést, ami kifejezetten kényelmes ebben a kategóriában.